onsdag 3 februari 2010

Vinter ska vara vinter?!

Förra året tyckte jag att jag fick lite för lite vinter. Det var ju egentligen bara vinter de få veckor jag var hemma över jul för den Australiensiska vintern är mer som vår höst ju (fast det var kallt inomhus. Men i år har jag fått vinter minsann. Många tycker att de har fått vinter så att det räcker och blir över, men jag tycker fortfarande det är härligt med vinter. Februari ut i alla fall borde det vara vinter.

Jag har konstaterat att jag inte är någon småstadstjej. Inte för stunden i alla fall. Jag är däremot väldigt sugen på London. Hade inte haft något emot att bo där ett tag. Det är bra mycket närmre än Sydney men är fortfarande en storstadsmetropol. LA eller NY hade ju inte varit fel, men dit kan man ju inte bara flytta utan visum och grejer. Trist att det är så svårt tycker jag. USA är ju annars en sån där drömplats precis som Australien. Det är även London. Dit ville jag flytta redan innan universitetet så nu är väl en lika bra tid som någon att faktiskt uppfylla den drömmen. För det är som man säger "drömmar är till för att uppfyllas". Om jag ska se innanför Sveriges gränser så har jag sökt mig till Stockholm, men hellre London om jag får välja. Vi får väl se var jag hamnar....

Ikväll är det aktivakväll på intersport så en sväng dit blir det efter dagens träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar