tisdag 22 december 2009

Reservplan- behövs det?

Nu är det så att jag då har beställt hem en speciell present till jul men jag har fortfarande inte fått det där samtalet från butiken som bekräftar att varan har kommit hem. Så man kan väl säga att jag sitter som på nålar här. Imorgon är det dan före dopparedan och om inte varan kommer hem, vad ska jag göra då? Reservplan? Nej nån sån har jag inte skaffat mig. Får helt enkelt stressa runt på stan och se om jag kan hitta nåt att ersätta denna perfekta julklapp med. Det blir inte lätt alls....Får helt enkelt hålla tummarna att den har dykt upp imorgon.

Idag har jag tvättat och städat lyan så nu är både mina kläder och min bostad skinande rena, passar ju bra såhär till helgen. Dessutom har jag gjort mozartkulor (min egen version) och hunnit med en tur på stan med mamma och en tur med pappa. Nu sitter jag här och är ganska nöjd att alla förberedelser inför julen är klara. Förutom den där klappen då. Men jag ska hänga på låset imorgon för att få detta åtgärdat, inget jag kan göra åt det just nu ändå.

Imorgon åker jag ut till mina föräldrar för att fira lilla julafton med de sen blir det julafton hos farmor Signe och juldagen med familjen Merkel, låter som en riktigt lyckad helg!

GOD JUL på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar