lördag 23 januari 2010

Hope for Haiti Now!

jag har kikat på Hope for Haiti idag och grät en hel del kan jag säga. Jag har nog inte riktigt förstått vidden av katastrofen där nere tidigare. Men vad kan jag säga jag har en tendens att känna genom musik, och alla dessa fina låtar i kombination med bilderna från Haiti drev fram tårarna på mig. Ett gott tecken antar jag för det betyder ju att jag är en empatisk människa. Har ni bidragit till hjälpinsatserna med en donation? Det har jag gjort i alla fall. Man måste tänka på sina medmänniskor och göra vad man kan för att göra världen till en trevligare plats, om så bara genom att möta andra människor med ett leende. Leenden har en tendens att sprida glädje och smitta av sig. Och trots att Haiti är en kaotisk plats så fanns där en hel del leenden mitt i katastrofen. Tack alla kändisar som bidrog på sitt sätt via Hope for Haiti Now. Jag kommer helt klart köpa vissa av låtarna från galan på itunes och på så vis bidra ytterliggare! Ta hand om varandra och behandla andra som du själv vill bli bemött, glöm aldrig det!

Ps. Många bäckar små...man kan skänka bara en liten slant!

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar