torsdag 5 november 2009

Ny address

Idag har jag startat min nya blogg, det känns bra. Bloggen fungerar ju lite som en online dagbok och jag har saknat att blogga. Nu ligger Australien bloggen nere och det var dags för en ny.

Men bara för att Australien bloggen tillhör det förflutna så finns det en del med Australien som fortfarande inte är avslutat. Igår fick jag äntligen mitt visum cancellerat vilket innebär att jag inte längre kan resa in och ut ur landet som jag vill. Nästa gång jag åker till Australien måste jag skaffa ett turistvisum som alla andra. Men jag har inga planer på att åka dit i det närmaste ändå. Men en tur längs med "memory lane" lite nu och då är alltid trevligt.

I går bakade jag hemmalagad pizza och bjöd Andy, Linn och mamma på middag. Maten blev riktigt god och det var trevligt sällskap. Därefter gick Andy och Linn och jag till Oleary's för att se Lyon- Liverpool matchen i Champions league. Den slutade 1-1 vilket innebär att Liverpool antagligen är ute ur turneringen vilket suger! Men vi får ta nya tag helt enkelt.

Där har ni en del av mina intressen kära vänner. Familjen och Liverpool, två fundamentala influenser i mitt liv. Vad vore livet annars?

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar